Stillo 30

KategoriaCzarter jachtów motorowychHouseboat

Nasz mazurski jacht Stillo 30 ma na dziobie duży sundeck z materacami, który zachęca do korzystania z kąpieli słonecznych, kokpit z siedziskami, a po lewej stronie od sterówki jest wejście do kabiny. Rufa jest podzielona na dwie części (dwie dwuosobowe koje). Dziobowa koja jest największa i wygodnie może pomieści nawet 3-osobową rodzinę.

Przy konsoli umieszczony jest wygodny, kubełkowy fotel, podobny do stosowanych w sportowych samochodach. W konsoli sternika jachtu motorowego Stillo 30 montowane jest radio (często w wodoszczelnej obudowie) i zamykany schowek podręczny na mapy lub inne drobiazgi. Konsola sternika charakteryzuje się specjalnymi zdobieniami wraz z gronem liczników, wskaźników (obrotomierz, wskaźnik ładownia, temperatury i ciśnienia oleju, stan paliwa, wody czy nieczystości) oraz przycisków do zarządzania całą motorówką (m.in. oświetlenie nawigacyjne, kokpitu, sygnał, pompy, sterownie silnikami strumieniowymi).

Po obu stronach tego houseboata wykonywane są dwa półpokłady. W bocznych burtach montowane są wodoszczelne głośniki. Tył kokpitu zajmuje kanapa w literze L, zapatrzona w uchwyty do trzymania napojów. Na dziobie jachtu motorowego znajdują się materace do wypoczynku i opalania (czasami tak wypoczynek znajdziemy na specjalnie wzmacnianym dachu nad kokpitem statku, takie rozwiązanie jest w Futurze 36 lub Futurze 40).

Linia kadłuba oraz wyposażenie wynajmowanej łodzi motorowej na Mazurach robi bardzo dobre wrażenie na nowych klientach – starzy wiedzą czego można się spodziewać. Pływanie na dużych houseboat’ach wymaga praktyki i doświadczenia. Jazda na otwartych wodach Mazur sprawia wiele przyjemności zwłaszcza tym, którzy tej krainy jeszcze nie poznali.

Produkcja Stillo 30 w Polsce

Czarterowane w Polsce jachty Stillo 30 pływają również w Holandii, Norwegii, Hiszpanii, czy w Niemczech. W mazurskich stoczniach powstaje większość elementów konstrukcyjnych i stałego wyposażenia. Przyjętą zasadą jest, że do stoczni przyjeżdża łódź w postaci beczek żywic, belek materiału i sztang stalowych, a wychodzi gotowy jacht motorowy. Robi się okucia, knagi itp., a tylko niektóre zakupowane są od renomowanych producentów, jak np. aluminiowe luki wentylacyjne pochodzące z holenderskiego Vetusa. Większość elementów jachtów do czarteru na Mazurach wytwarza się na miejscu według własnych projektów i rysunków od podstaw. Łódź Stillo 30 często prezentowany jest na Targach „Wiatr i Woda”, „Boatshow”, czy na „Warszawskim Salonie Jachtowym”, ponieważ coraz więcej klientów pojawia się bezpośrednio z kraju. Montowany do łodzi silnik diesel’a firmy Yanmar, słynie z wielkiej kultury pracy i ekonomicznego spalania paliwa. Poziom hałasu należy do najniższych mierzonych w trakcie testów łodzi motorowych.